Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2010

Με χαρά ανακοινώνω και στο blog μου πως νίκησα στον διαγωνισμό του '9' της Ελευθεροτυπίας, την πρώτη θέση στην κατηγορία 'Νέα ταλέντα'!
Με αφορμή την νίκη μου μάλιστα, έδωσα μία συνέντευξη στον Γιάννη Ιατρού, για το site www.greekcomics.gr στην διεύθυνση εδώ: http://www.greekcomics.gr/forums/index.php?showtopic=20724
Να ευχαριστήσω τον Γιάννη για την συνέντευξη :)

Συνέντευξη από την Ευγενία Κουμάκη!!!

Χθες βγήκαν τα αποτελέσματα του 10ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού κόμικς του "9" της Ελευθεροτυπίας. Η Ευγενία Κουμάκη, η οποία έχει διακριθεί και σε άλλους διαγωνισμούς κόμικς κατά καιρούς (Shakespeare's manga, 24 Hours Comics Day Hellas 2008) κατέκτησε την πρώτη θέση στην κατηγορία νέων ταλέντων, με έπαθλο την υποτροφία του ΑΚΤΟ αξίας 21.000 και κάτι ευρώ. :wow:

Προσωπικά λατρεύω τη δουλειά της και συμπαθώ ιδιαίτερα την ίδια, και χαίρομαι που μου δίνεται σήμερα η ευκαιρία να της πάρω μία συνέντευξη! :D

Note: Η Ευγενία είναι μέλος στο forum μας και μας έχει δείξει δείγμα της δουλειάς της εδώ.



Here you go!


JohnnyMZ: Πρώτα απ' όλα θέλω να μου μιλήσεις για τη σχέση σου με τα κόμικς, ως αναγνώστρια...

Ευγενία Κουμάκη: Ως αναγνώστρια, έχω σχέση με τα κόμιξ από μικρή ηλικία (πιο μικρή από τώρα τελος πάντων)... Πάντα υπήρχαν κόμικς στο σπίτι μας, καθώς ο πατέρας μου είναι ο ίδιος λάτρης της Βελγικής Σχολής. Αυτό μου έδωσε ένα έναυσμα ώστε να αγαπήσω αυτήν την Τέχνη και να την εξερευνήσω μόνη μου παιραιτέρω, αρχικά ως αναγνώστρια και αργότερα, ως ερασιτέχνις δημιουργός.

JMZ: Από ποια ηλικία σχεδιάζεις; Πότε σκέφτηκες να ασχοληθείς με την Τέχνη πιο σοβαρά;

E.K.: Σχεδιάζω από την στιγμή που μπόρεσα να κρατήσω μολύβι στο χέρι, όσο κλισέ και να ακούγεται. Υπάρχουν μάλιστα κάπου στο σπίτι λίγα παιδικά βιβλία που παρενέβησα εικαστικά... Δεν υπήρξε κάποια στιγμή που να έγινε αυτή η απόφαση. Απλά είναι για μένα ένα μέσο έκφρασης και δημιουργίας. Από την στιγμή που νιώθω ότι έχω κάτι να μοιραστώ με τον κόσμο, όπως ένα συναίσθημα ή μια ιστορία, έχω και μία αφορμή να σχεδιάσω. Όχι αφορμή... Πιο σωστά, είναι μία αιτία που σχεδιάζω και μου αρέσει να φτιάχνω κόμικς.

JMZ: Ποιούς δημιουργούς θαυμάζεις; Τι είναι αυτό που σε τραβάει στον καθένα;


E.K.: Θαυμάζω πολλούς δημιουργούς, Έλληνες και ξένους. Τα ονόματα είναι πολλά... Ενδεικτικά, θαυμάζω και... ζηλεύω με την καλή έννοια, την Hiromu Arakawa (Fullmetal Alchemist), την Barbara Canepa (Skydoll, Witch), τον Herge (Τεν Τεν)... Σε όλες τις σχολές υπάρχουν καλλιτέχνες με ταλέντο, που έχουν δουλέψει σε αυτό που αγαπάνε και που έχουν πράγματα να πουν, αυτό σέβομαι πάνω απ'όλα. Επίσης θαυμάζω και εκτιμώ το έργο του Μάνου Λαγουβάρδου, του Ηλία Κυριαζή, του Μιχάλη Διαλυνά και άλλων Ελλήνων δημιουργών. Σε όλους αυτούς τους δημιουργούς πιστεύω ότι χρωστάω ένα μεγάλο ευχαριστώ, καθώς οι ιστορίες τους με εμπνέουν, ενώ έχω μάθει πολλά από όλους παρατηρώντας τα έργα τους. Πρέπει επίσης να αναφέρω πως από κάποιους Έλληνες δημιουργούς έχω διδαχθεί άμεσα, καθώς απαντούσαν υπομονετικά στις ερωτήσεις μου και μου δίνουν συμβουλές που με βοήθησαν να βελτιωθώ αυτόν τον καιρό. Σας ευχαριστώ πολύ!

JMZ: Πού θεωρείς πως έχεις έφεση και πού πως χρειάζεσαι περισσότερη βελτίωση: στο σχέδιο ή στην αφήγηση;

E.K.: Βελτίωση θα χρειάζομαι σε όλα, όσο και να προσπαθώ. Πιστεύω πως κανείς δεν πρέπει να αναπαύεται στις δάφνες του. Αυτήν την στιγμή όμως, πιστεύω πως χρειάζεται να επικεντρωθώ στο storytelling, ελληνιστί αφήγηση. Ενώ μπορώ να χειριστώ μικρού μήκους κόμικς καλύτερα, δεν μπορώ να ολοκληρώσω μεγαλύτερες ιστορίες, όπως θα επιθυμούσα. Ελπίζω πως φέτος θα μπορέσω να αφοσιωθώ σε ένα μεγάλου μεγέθους project, έτσι ώστε να παλέψω πρόσωπο με πρόσωπο με τις αδυναμίες μου στην αφήγηση.

JMZ: Εξήγησέ μας τις μεθόδους που χρησιμοποιείς στη συγγραφή και μετά στην εικονογράφηση μιας ιστορίας...

E.K.: Ακολουθώ την κλασσική συνταγή... πρώτο βήμα πάντα είναι η έμπνευση, μία βασική ιδέα. Έπειτα οργανώνω την πλοκή και τις λεπτομέρειες. Αυτό το βήμα το παραλείπω σε σύντομες ιστορίες, περνώντας κατευθείαν στα thumbnails και οργανώνοντας εκεί τις λεπτομέρειες. Σε αυτό το στάδιο αποφασίζω για το στήσιμο της σελίδας, την διευθέτιση των καρέ, τις οπτικές γωνίες, και γενικώς, την σκηνοθεσία. Έπειτα, ανάλογα με την ιστορία θα περάσω μελάνι, ή και θα χρωματίσω και θα περάσω το lettering.

JMZ: Πιστεύεις ότι σήμερα ένας νέος δημιουργός μπορεί εύκολα να πετύχει το όνειρό του, στην Ελλάδα; Ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι νέοι κομίστες και πως μπορούν να τις ξεπεράσουν;

E.K.: Γενικώς, στην Ελλάδα είναι δύσκολο για έναν νέο, ειδικά, δημιουργό να πετύχει το όνειρό του. Υπάρχουν πολλές δυσκολίες, οι οποίες αποθαρρύνουν τους δημιουργούς από το κυνήγι των ονείρων τους. Γι' αυτόν τον λόγο κι εγώ επέλεξα να ασχοληθώ με τα κόμιξ περισσότερο ως ερασιτέχνης, παρά ως πλήρης απασχόλησης επαγγελματίας. Δεν μπορώ να σχολιάσω περεταίρω, καθώς δεν έχω την απαραίτητη "τριβή" με τον χώρο
ως επαγγελματίας...

JMZ: Πώς θα σχολίαζες την Ελληνική Σκηνή; Τι δυνατότητες βλέπεις σε καθεμιά από τις τρεις παραμέτρους (δημιουργοί, εκδότες, κοινό) και τι περιθώρια βελτίωσης;

E.K.: Δυστυχώς, έχω περιορισμένη επαφή με τον χώρο της Ελληνικής Σκηνής κόμικς, όσον αφορά την "αγορά". Όμως μπορώ να πω ότι είμαι αρκετά αισιόδοξη, καθώς το κοινό των κόμιξ όλο και πληθαίνει, χάρη σε νέες κυκλοφορίες, φεστιβάλ και άλλες εκδηλώσεις. Απ' την άλλη, οι εκδότες είναι πιο ανοιχτοί πλέον σε έλληνες δημιουργούς, προωθώντας και την Ελληνική Σκηνή. Μένει να ευχηθούμε τα καλύτερα και να δούμε τι θα γίνει!

JMZ: Το όνομά σου έχει εμφανιστεί σε αρκετούς διαγωνισμούς κόμικς, με πιο πρόσφατο τον 10o Πανελλήνιο Διαγωνισμό του 9, όπου κατέκτησες την πρώτη θέση! Τι επιδιώκεις σε κάθε διαγωνισμό, και πόσο πιο κοντά στον στόχο σου πιστεύεις ότι έφτασες με την πρόσφατη πρωτιά σου;

E.K.: Συμμετέχοντας σε διαγωνισμούς επιθυμούσα απλά να προβάλλω την δουλειά μου, ή ήθελα το έπαθλο, όπως άλλωστε κάθε άλλος διαγωνιζόμενος. Επίσης, είναι και μία πρόκληση στον εαυτό σου... Προσπαθείς κάθε φορά να ξεπεράσεις τα όρια σου προς το καλύτερο, και αυτό πιστεύω πως είναι το καλύτερο στους διαγςνισμούς, ειδικά στον χώρο της Τέχνης. Άρα, τελικά, προσπαθείς να είσαι ο καλύτερος. Με την νίκη μου στον διαγωνισμό του "9" της Ελευθεροτυπίας πιστεύω ότι μου δίνεται μία ευκαιρία. Δεν επιβεβαιώνεται τίποτα απλά επειδή νίκησα! Πρέπει να δουλέψω σκληρά από εδώ και πέρα, για να βελτιωθώ και να αποδείξω ότι η υποτροφία που κέρδισα δεν θα πάει χαμένη. Noιώθω πιο κοντά στον στόχο μου, πλεον, αλλά δεν πρόκειται να εφησυχαστώ.

JMZ: Πώς αντέδρασες στο νέο; Ποιες ήταν οι πρώτες σου σκέψεις;

Ε.Κ.: Σκέψεις; Ποιες σκέψεις; Άρχισα να χοροπηδάω πάνω κάτω σε όλο το σπίτι! Πραγματοποιήθηκε ένα όνειρο 10 χρόνων!

JMZ: Τι σκοπεύεις να κάνεις από εδώ και πέρα; Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

E.K.: Καταρχάς, στο άμεσο μέλλον θέλω να συνδυάσω τις σπουδές μου στην οδοντιατρική με τον ΑΚΤΟ. Θα είναι δύσκολο, αλλά πιστεύω πως αξίζει τον κόπο να παλέψω με νύχια και με δόντια και για τα δύο. Επίσης, θέλω να δοκιμάσω τα όρια μου με την διεκπεραίωση ενός μεγάλου μεγέθους κόμικ, το οποίο εκρεμμεί στο συρτάρι μου πολύ καιρό και είναι κρίμα, γιατί φέτος μπορεί και να τα καταφέρω! Σκοπεύω να το κάνω σαν one-shot manga. Θα έχει μαγεία, περιπέτεια, gothάδες και γελιο! Αναμείνατε για περισσότερες λεπτομέρειες!

JMZ: Κάτι που θα 'θελες να προσθέσεις...;

Ε.Κ.: Θα ήθελα να ευχαριστήσω όσους με βοήθησαν να βελτιωθώ αυτά τα χρόνια, όσους με δίδαξαν και με στήριξαν. Όσους με εμπνέουν και μου δίνουν κουράγιο! Δηλαδή να ευχαριστήσω την οικογένεια μου και τους φίλους μου, τους "συμμάχους" καλλιτέχνες που έχω στο πλευρό μου, και φυσικά όσους διαβάζουν και χαίρονται με τα μικρά κομικσάκια μου! Σας ευχαριστώ όλους!

JMZ: Συγχαρητήρια ακόμη μια φορά για την νίκη, και καλή συνέχεια...!

Ε.Κ.: Eυχαριστώ πολύ! Καλή συνέχεια και σε σένα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου